Het geheime ingrediënt van een unieke uitleg animatie.

Het geheime ingrediënt van een unieke uitleg animatie.

De uitleg animatie: Waarschijnlijk de meest effectieve manier om een nieuw concept of product, of een dienstverlening uit te leggen zodat mensen de voordelen ervan begrijpen.

Of je nou een tech start-up bent, of een finaciële dienstverlening hebt met een ‘speciaal sausje’ wat jou bedrijf uniek maakt, de uitleg animatie is de onbetwiste kampioen wanneer je wilt dat je potentiële klanten je fantastische idee binnen enkele seconden begrijpen.

Of toch niet? 

Of een uitleg animatie van een willekeurige bezoeker van je website, een lead met interesse in jouw product of dienst kan maken, hangt af van 1 speciale psychologische tactiek, die maar al te vaak vergeten wordt.

Om uit te leggen wat ik bedoel, geef ik je een eenvoudig voorbeeld:

Stel je voor dat je een uitleg animatie moet maken voor de eerste SUV ooit. Hij zal bekeken worden door mensen die op zoek zijn naar een nieuwe auto, maar die nog nooit iets dergelijks gezien hebben. Hoe zou je dat uitleggen?

Wanneer je antwoord nu zou zijn: ‘Je kunt toch gewoon de auto laten zien?’ Dan doe je wat voor de hand liggend lijkt, maar je mist dan enkele belangrijke aspecten zoals; wat je er mee kunt doen en hoe het voelt om er in te rijden.

Je zou zoiets kunnen zeggen als: In de ‘Sports Utility Vehicle’ heb je de laadruimte van een Volkswagen busje, trek je op als in een Jaguar en voel je je zo veilig als in een Volvo.

Zie je wat hier gedaan is? We combineren andere elementen (elementen waar de kijker al bekend mee is) om een nieuwe ervaring op een heldere manier uit te leggen. Zelfs voordat je een testrit gaat nemen heb je al een gevoel van hoe het zal zijn om achter het stuur van een SUV te zitten.

Verkoopt je bedrijf iets unieks of iets onbekends? Zo ja, zijn er dan bestaande concepten die je kunt gebruiken waardoor je sneller en slimmer uit kunt leggen wat jouw bedrijf uniek maakt?

Als je er op deze manier naar gaat kijken, zal het antwoord je verbazen. En ondertussen ga je krachtiger naar je klanten communiceren dan je ooit hebt gedaan.

Ik ben benieuwd naar hoe jij jouw unieke product nu gaat uitleggen en zou het leuk vinden om hieronder van je te horen! Thanks.

Over de schrijver
Reactie plaatsen